قطره | مقالات تبلیغات | تجارت الکترونیک

جدیدترین مطالب و مقالات تبلیغات , موفقیت , تجارت الکترونیک و بازاریابی شبکه ای

با این میکروفن بی‌صدا صحبت کنید!

دستگاه عجیب و غریب Mutalk

که یک میکروفن بلوتوثی است که صدای کاربر را بدون اینکه در دنیای واقعی منتشر شود، به طور مستقیم به فضای مجازی منتقل می‌کند و اوایل سال جاری میلادی در نمایشگاه CES معرفی شد، در دو ماه پایانی امسال وارد بازار خواهد شد.

همه‌ی ما از صدای کسانی که با صدای بلند در یک مکان عمومی صحبت می‌کنند، اذیت شده‌ایم. اکنون یک شرکت فناوری ژاپنی از راه‌حلی خلاقانه و البته تا حدودی عجیب و غریب رونمایی کرده است.

دستگاه Mutalk یک دستگاه بلوتوثی است که کاربرانی را که با وجود آن روی دهانشان صحبت می‌کنند، بی‌صدا می‌کند.

Mutalk که توسط شرکتی موسوم به Shiftall توسعه داده شده است، کمی شبیه به یک هدست واقعیت مجازی است، با این تفاوت که به جای چشم‌ها، روی دهان قرار می‌گیرد.

این دستگاه بر اساس اصولی به نام “تشدیدگر هلمهولتز” که برای اولین بار بیش از ۱۶۰ سال پیش توصیف شد، کار می‌کند. این بدان معناست که این دستگاه با یک محفظه فشار هوا در حفره داخلی طراحی شده است که از خروج فرکانس‌های صدا از حفره هوایی جلوگیری می‌کند.

در واقع، Mutalk صدای گفتار کاربر را تا منفی ۲۰ دسی‌بل یا تا منفی ۳۰ دسی‌بل برای صداهای بلندتر، آهسته یا اصطلاحا مانند یک صدا خفه‌کن، خفه می‌کند. طبق گفته شرکت سازنده، حتی افرادی که دقیقاً در کنار کاربر نشسته‌اند نیز نمی‌توانند آنچه را که کاربر می‌گوید، بشنوند.

صد البته که تکه بالشتکی که در ورودی دستگاه قرار دارد و بزاق دهان روی آن می‌ریزد، قابل شستشو ساخته شده است.

Mutalk را می‌توان از طریق بلوتوث یا جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون به گوشی‌های دارای سیستم عامل iOS و اندروید و همچنین رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌های دارای سیستم عامل ویندوز وصل کرد.

این دستگاه از طریق یک درگاه USB-C شارژ می‌شود و ظاهراً می‌تواند تا هشت ساعت باتری نگه دارد.

 

ایده این است که بتوان از Mutalk برای برگزاری جلسات صوتی، گرفتن تماس‌های تلفنی یا چت صوتی در مکان‌های عمومی و بدون اینکه برای افراد حاضر در یک مکان مثلا در یک کافه مزاحمت ایجاد شود یا اسرار تجاری یک شرکت در مترو یا اتوبوس فاش شود، استفاده کرد.

همچنین می‌تواند به جلوگیری از رسیدن سر و صدای پس‌زمینه در مکان‌های پر سر و صدا کمک کند، بنابراین افراد آن طرف خط فقط صدای شما را می‌شنوند و صدای اذیت کننده محیطی که در آن هستید، به آنها نمی‌رسد. این دستگاه همچنین به افراد اجازه می‌دهد تا نیمه‌های شب بدون بیدار شدن اعضای خانواده تلفنی صحبت کنند یا بازی کنند.

این دستگاه به چند روش کار می‌کند. اگر قرار است زیاد صحبت کنید، می‌توانید آن را به شکل بدون نیاز به استفاده از دست درآورید و آن را با نوار مخصوی که دارد، به پشت سر خود ببندید. اما اگر فقط گاهی با آن صحبت می‌کنید، می‌توانید در وقت نیاز، آن را جلوی دهان خود نگه دارید و در صورت عدم نیاز آن را روی میز بگذارید.

گقتنی است که یک حسگر داخلی زمانی که Mutalk روی صورت شما فشار داده نمی‌شود، آن را خاموش نگه می‌دارد.

با این حال باید اذعان کرد که استفاده از این دستگاه چندان عادی و راحت به نظر نمی‌رسد، چرا که با پوشدن آن همه افراد بدون شک به شما خیره خواهند شد.

کارشناسان همچنین در مورد اینکه این دستگاه چقدر خوب عمل می‌کند، تردید دارند. شرکت سازنده ویدیویی منتشر کرده است که نشان می‌دهد Mutalk از نویز پس‌زمینه برای کسانی که در میان یک تماس هستند، جلوگیری می‌کند، اما هنوز هیچ نمایش زنده‌ای از آنچه آن طرف خط شنیده می‌شود، وجود ندارد.

شرکت Shiftall می‌گوید عرضه این دستگاه از ماه نوامبر یا دسامبر آغاز خواهد شد و قیمت آن حدود ۱۳۹ دلار است.

ارسال دیدگاه جدید
از نوشتن دیدگاه های غیر مرتبط با پست جدا خودداری کنید.

دیدگاهی ارسال نشده است!