قطره | مقالات تبلیغات | تجارت الکترونیک

جدیدترین مطالب و مقالات تبلیغات , موفقیت , تجارت الکترونیک و بازاریابی شبکه ای

پیشرفت زنان، در گروی اعتماد به نفس و مهارت

  • موفقیت
  • 7th ژانویه 2017
  • بازدید
  • 0 دیدگاه

در مدرسه، دوره متوسطه و دانشگاه همواره دانش آموزان دختر نمرات و نتایج بالاتری را به دست می آورند

و متعاقبا جایگاه های بیشتری را در مقایسه با همسالان پسر خود در دوره کارشناسی کسب می کنند، اما هنوز این موفقیت به عرصه شغلی وارد نشده است.

در حال حاضر تنها ۱۶ درصد از مقام های مدیریتی در دست زنان است و طبق گزارش ام اس سی آی تا سال ۲۰۲۷ زنان ۳۰ درصد از سمت های کاری مهم جهانی را فتح خواهند کرد؛ پس چه چیز زنانی را که در عرصه دانشگاهی موفق هستند در حیطه حرفه و کارشان عقب نگه داشته است؟

1178505_710

جواب این سوال به سال های نوجوانی باز می گردد. پژوهشی که بنیاد هدایت دختران انجام داده است نشان می دهد که بخش اعظمی از اعتماد به نفس شغلی دختران در سنین بلوغ سرکوب و این ناامنی ها با آنها به زندگی کاری وارد می شود. یک ارزیابی نشان داده است تقریبا ۵۰ درصد از زنان بر این باورند که اگر آنها به خود اطمینان بیشتری داشتند، در کارشان پیشرفت می کردند و نیمی دیگر نیز می گویند این ناامنی ها از دوران مدرسه به آنها تحمیل شده است. (تنها یک نفر از ۱۰ نفر گفته است که این مسئله در محیط کار شروع می شود.) این کمبود اعتماد به نفس، زنان را از پیشرفت در حرفه شان و احساس امنیت در سمت های شغلی بالا و همتراز با همنوعان مرد خود باز می دارد.

برخی از زنان نوعی خلأ در اعتماد به نفس را در اواسط کارشان تجربه می کنند؛ برای مثال، بازگشت به محیط کار پس از مرخصی زایمان این احساس نگرانی را در آنها ایجاد می کند که طی این مدت چیزهای زیادی را از دست داده اند؛ از هر سه زن یک نفر شغل خود را در مقایسه با زمانی که آن را ترک می کرده است ناآشنا می یابد؛ بنابراین سوال اینجاست که زنان برای تقویت اعتماد به نفس و پیشروی در کار بهتر است چه کارهایی انجام دهند؟ در اینجا به سه توصیه که آنها می توانند در محیط کار از آنها استفاده کنند اشاره می کنم.

روی توانایی های خود تمرکز کنید

«آنچه دوست دارید دنبال کنید.» این جمله یک گزاره قالبی است اما برای زنان بهتر است که به جای علاقه و اشتیاق شان، شغلی را برگزینند که از توانایی های برترشان در آن استفاده شود. موفقیت بیشتر از تمرکز روی توانایی هایی که دارید حاصل می شود، نه از نگرانی درباره این موضوع که آیا این شغل مناسب شماست یا خیر.

تمرکز روی مهارت ها و ترسیم اعتماد به نفس ناشی از آگاهی از این موضوع که شما در کارتان خوب هستید، شما را به جلو پیش می برد. همه می دانیم نمی توانیم در همه زمینه ها کامل باشیم؛ بنابراین هنوز ایده تکرار و تمرین کارهایی که در آن اعتماد به نفس کافی ندارید، ایده خوبی است اما هنگامی که بحث از پیشرفت در یک فرصت به میان می آید، چه شما به دنبال ارتقا، کارآموزی یا مسئولیت بیشتر باشید یا نه، اگر با مهارت هایی که بر آنها تسلط دارید پیش بروید و بعد درباره توانایی هایی که در حال پیشرفت دادن شان هستید صحبت کنید، به طور طبیعی در بحث کردن درباره زمینه هایی که می دانید در آن خوب هستید و مکررا تجربه اش کرده اید، اعتماد به نفس بیشتری به دست خواهید آورد.

 

پیشرفت زنان، در گروی اعتماد به نفس و مهارت

مهارت های اجتماعی تان را بشناسید

تحقیقات نشان داده است احتمال آن که زنان شنونده و همراهان بهتری باشند بیشتر است؛ پس شما می توانید از این توانایی های تان در محیط کار بیشترین بهره را ببرید. خوشرو و اجتماعی بودن برای ایجاد و حفظ یک رابطه کاری و تجاری محکم ضروری است؛ بنابراین روی ایجاد یک شبکه اجتماعی قوی برای نشان دادن این مهارت ها در محل کارتان تمرکز کنید.

همچنین هنگامی که زمان مصاحبه و ارزیابی فرا می رسد، روی مهارت های اجتماعی، همچون یک مذاکره کننده قوی بودن و علاقه مند بودن یک فرد به کار تیمی، تاکید کنید و مطمئن شوید می توانید دلیل اهمیت داشتن این توانایی ها با کار را به آنها توضیح دهید.

مهارت های زندگی بی شمار هستند و این را بدانید که یک کارفرما فقط به دنبال شخصی که کار را به اتمام برساند نیست، بلکه او به دنبال کسی است که خودش را با فرهنگ کاری کارفرما و دیگر همکاران وفق دهد؛ بنابراین این بار اعتماد به نفسی را با تاکید بر مهارت های اجتماعی تان ترسیم کنید که نشان دهد شما فردی مستعد هستید.

پیش قدم باشید

زنان در محیط کار، به دلیل آن که از آن اطمینان کافی که مردان به قابلیت های شان دارند، برخوردار نیستند، خودشان را کمتر در معرض فرصت های جدید قرار می دهند. وقتی پای این موضوع به ارزیابی کشیده می شود، این طور به نظر می آید که زنان برای پیشرفت نادیده گرفته شده اند.

یک راه درست برای مقابله با این موضوع آن است که خودتان در فرصت ها پیش قدم شوید. این فرصت ها می تواند رهبری یک پروژه، شرکت در یک رویداد یا برنامه ریزی برای یک میهمانی اداری باشد. انجام دادن این کارها به آن معناست که احتمالا شما می خواهید بیشتر در معرض توجه باشید و این موضوع تجربیات ملموسی را برای بیان کردن شان در مصاحبه ها و گزینش ها در اختیار شما قرار می دهد که باز این امر به آن مفهوم است که احتمال آن که شما بخواهید ایستادگی کنید و موفق باشید بیشتر است.

می دانیم جهان به مدیران و رهبران و روسای اجرایی زن بیشتری نیاز دارد. همچنین این موضوع را هم می دانیم که همه به دنبال سمتی بالا در کار نیستند؛ بلکه نکته آن است که بدون توجه به حرف های مردم، ما نیاز داریم زنان را در هر سن و سالی که هستند، برای رسیدن به اهداف شان یاری کنیم. من معتقدم کلید این کار در ایجاد اعتماد به نفس شغلی برای آنها نهفته است.

ارسال دیدگاه جدید
از نوشتن دیدگاه های غیر مرتبط با پست جدا خودداری کنید.

دیدگاهی ارسال نشده است!